Een week voor de verkiezingen:

1. Schokkend rapport kosten immigratie: NIETS mee gedaan
2. Belangrijk onderzoek dat Amerikaanse politie vrijpleit van systematisch racisme: NIETS mee gedaan
3. Ollengren die vriendje (fin. donor) inhuurt om verkiezingssoftware te auditen: NIETS mee gedaan

Die ene keer dat Zweden wel in het nieuws kwam was toen een Zweed een Koran wilde verbranden.

PVV

FvD

Slachtofferrollen

diverse

D66


 DGP MEDIA & NPO & RTL Nieuws


1. DPG Media

De Persgroep, (DPG Media) is eigenaar van: 
AD, NU.nl, Eindhovensdagblad, Volkskrant, Trouw, Parool, Telegraaf BRON 

Middels subsidies zijn zij eigenaar geworden BRON

Christian-van-thillo eigenaar de Persgroep: DPG Media: Eurocommissaris Neelie Kroes heeft me een tijd geleden gevraagd of ik voorzitter wilde worden van het EU Media Futures Forum. Dat heb ik gedaan. BRON

2. NPO

Minister voor Binnenlandse Zaken Ollongren
en vice premier is D66
Voorzitter NPO is D66

Baas van het commissariaat voor de media is D66
(het (commissariaat controleert NPO)

Hoogste media ambtenaar is van D66
De vrouw van Ollongren (D66) levert aan NPO
Ollongren (D66) vraagt baas van Commissariaat  (D66) voor opsporing van nepnieuws


vanaf 8.30 minuten

NPO-baas Shula Rijxman onthult haar politieke voorkeur. Ze gaat stemmen op D66. Dat vertelt de directeur van de publieke omroep vandaag in De Telegraaf.  “D66. In eerste instantie ben ik liberaal”, zegt ze in de krant, die haar er vervolgens op wijst dat de VVD ook liberaal is. “Zeker, maar er zijn wat puntjes… Ik heb een wat socialer agenda dan de VVD.

Het zal ook niet helpen dat de VVD een bizarre 300 miljoen euro wil bezuinigen op de NPO. 

BRON

3. RTL NIEUWS

Robert Jensen opent aanval op RTL Nieuws: "Geïnfiltreerd door radicaal links"

DPG Media

Alle grote Nederlandse uitgeverijen – Wegener, PCM en Sanoma – overgenomen door de Belgische De Pers Groep (DPG Media).

een ‘vriendelijke dictator’.

Ik heb ruim 15 jaar in de journalistiek gewerkt. Voor internet, bladen, kranten en televisie. Een aantal jaar geleden ben ik eruit gestapt, omdat het in de Nederlandse journalistiek veel te vaak niet meer gaat om waarheidsvinding, goed onderzoek doen en de burgers zo objectief mogelijk informeren. Journalistiek is politiek geworden. Heeft kant gekozen en vertoont daarin zelfs activistische trekjes. Een inkijkje.

DPG Media heeft het Nederlandse perslandschap opgekocht

In Nederland zijn de afgelopen 15 jaar alle grote Nederlandse uitgeverijen – Wegener, PCM en Sanoma – overgenomen door de Belgische De Pers Groep (DPG Media). Het gevolg is dat kranten als het Algemeen Dagblad, het Parool, Volkskrant, Trouw, Brabants Dagblad, De Stem, Tubantia, Eindhovens Dagblad, Zeeuwse Courant, De Stentor en de Gelderlander allemaal onder één baas vallen. Maar dat is niet alles. Ook Nu.nl, Libelle, Viva, Magriet, Q Music, Independer, Tina, Schoolbank, Story, Veronica, Donald Duck en tientallen andere tijdschriften en websites zijn allemaal eigendom van DPG Media. Verder heeft DPG ook in België de grootste kranten (De Morgen en Het Laatste Nieuws) in beheer en heeft sinds kort ook in Denemarken een aantal kranten overgenomen. Hierdoor bereikt DPG Media elke dag maar liefst 80% van de Vlamingen en Nederlanders en een groot deel van de Denen.

DPG Media, wie of wat zijn dat? De Persgroep begon dertig jaar geleden als Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Eigenaar is de familie Van Thillo. Christiaan van Thillo heeft het familiebedrijf uitgebouwd tot een grote multimediale organisatie. Van Thillo’s De Persgroep is de mediazuil geweest van de Vlaamse Liberalen. Hij steunde dan ook de drie Paarse kabinetten onder leiding van de links-liberale premier Guy Verhofstadt. Volgens zijn eigen werknemers heeft Van Thillo zich de afgelopen 30 jaar nauwgezet bemoeit met de redactionele koers van ‘zijn’ kranten en stuurde ook regelmatig emails rond met op- en aanmerkingen op artikelen en foto’s. Hij respecteert de redactiestatuten niet en noemt zichzelf een ‘vriendelijke dictator’.

BRON

NPO

Divibokaal

Dankzij een mol op het Mediapark is GeenStijl in het bezit gekomen van screenshots en documenten waaruit blijkt dat publieke nieuwsdienst NOS haar medewerkers actief aanspoort om in reportages en nieuwsberichten te profileren op geslacht en etniciteit, en daarvoor op basis van drie wekelijkse nominaties iedere maand een "Divibokaal" uitreikt. Daarnaast heeft de NOS-redactie (400 medewerkers) toegang tot een zogenaamde "Divibase", een telefoonklapper waarin mensen zijn geregistreerd op geslacht en etniciteit, waardoor redacteuren bepaalde selectiecriteria kunnen toepassen om reacties en wederhoor specifiek bij Nederlanders met een migratie-achtergrond of van een bepaald geslacht te kunnen halen. 
BRON

NOS-hoofdredacteur over stoppen Divibokaal: ‘Onvoldoende ingezien dat het mensen kwetst’

Na veel ophef besloot de NOS dit weekend te stoppen met de zogeheten ‘Divibokaal’. De omroep kreeg de afgelopen dagen veel kritiek over de interne prijs. ,,Het was voor ons geen belangrijk en groot ding”, reageert NOS Nieuws-hoofdredacteur Marcel Gelauff. BRON

RTL

Zwarte Piet & Soros

Wat heeft RTL met Bertelsmann en Soros?
Afgelopen maandag verbaasde RTL heel Nederland doorte stoppen met het uitzenden van Zwarte Piet. Dit besluit is opmerkelijk, omdat vorig jaar nog juist bewust werd gekozen voor het behoud van Zwarte Piet.

Om de belangen van een organisatie te achterhalen, is het altijd goed om de geldstroom te volgen. RTL Nederland is onderdeel van RTL Group, het grootste mediaconcern van Europa en gevestigd in Luxemburg. RTL Group op zijn beurt is weer een belangrijke cash cow als onderdeel van Bertelsmann AG, een groot Duits mediaconglomeraat, ook bijvoorbeeld bekend van Bertelsmann On Line (oftewel: Bol.com). Deze multinational beweegt zich op het grensvlak van politiek en media, de ontmoetingsplaats bij uitstek voor de elite. Zo werd in 2007 nog een enorm mediacontract in Luxemburg getekend door de toenmalige Luxemburgse premier Juncker (ja, die…), de RTL Group en Bertelsmann, waarbij afspraken warden gemaakt tot 2020.

Soros
Een naam die ook steeds opduikt rondom het Bertelsmann-concern is die van de miljardair, investeerder, filantroop en politiek activist George Soros. 

BRON



DPG media = pro EU

D66 & NPO = pro EU

RTL NIEUWS = pro EU

DPG Media een omzet van €1,64 miljard

Budget NPO € 740 miljoen

Omzet: 6,7 miljard euro

PLUS

Elsevier Weekblad  probeert al sinds begin december 2019 te achterhalen welke ‘journalisten’ en ‘media’ geld aannemen van de Europese Commissie, om hoeveel geld het gaat en wat het doel is van deze subsidies. Toen dit Europarlementariër Derk Jan Eppink (FVD) ter ore kwam, stelde hij aanvullende vragen aan de Commissie. De antwoorden kwamen vrijdag binnen. BRON



Daar komt dit nog boven op: 

Immigratiepact Marrakesh muilkorft de journalistiek
De media krijgen een nieuwe ideologische taak toebedeeld:‘Promote awareness-raising campaigns targeted at communities of origin, transit and destination in order to inform public perceptions regarding the positive contributions of safe, orderly and regular migration, based on evidence and facts, and to end racism, xenophobia and stigmatization against all migrants.’
BRON




Forum voor Democratie wil NPO saneren

Forum voor Democratie (FVD) lanceert een 10-puntenplan voor sanering van de NPO en waarborging van de media-onafhankelijkheid in de aanloop naar de verkiezingen van volgend jaar. “De NPO ontvangt jaarlijks 900 miljoen euro belastinggeld. Dat is 2,5 miljoen per dag. Voor dit geld wordt de Nederlandse bevolking niet goed voorgelicht”, aldus voorzitter Thierry Baudet.


Het plan van het FVD is als volgt:

– Alle bestuursleden van de publieke omroepen moeten per direct openbaar maken of ze lid zijn (geweest) van een politieke partij en zo ja van welke partij(en) en gedurende welke periode(s).
– Alle presentatoren van opinieprogramma’s en netmanagers maken per direct openbaar of ze lid zijn (geweest) van een politieke partij en zo ja van welke partij(en) en gedurende welke periode(s).
– Per direct wordt een onafhankelijke (en partijloze) toezichthouder opgenomen in de Raad van Bestuur van de NPO die als exclusieve verantwoordelijkheid heeft om er op toe te zien dat er een evenwichtig en gebalanceerde coverage van de verkiezingscampagne plaatsvindt tot 15 maart 2017 waarbij alle partijen aan bod komen (ook nieuwkomers) en er geen bevoordeling van bepaalde partijen of agendapunten plaatsvindt.
– Er wordt een onafhankelijke Raad van Toezicht voor de NPO ingesteld waarin steekproefsgewijs steeds nieuwe groepen kijkers zijn vertegenwoordigd.
– Alle reclame-uitingen op de publieke omroep worden per 1 januari 2018 afgeschaft. Van een publieke omroep mag je informatieve programma’s verwachten die niet steeds hinderlijk worden onderbroken door reclame. Dit geldt eveneens voor npo.nl.
– De publieke omroep biedt niet langer mee op grote sportevenementen zoals WK, EK, Olympische Spelen, enzovoorts. Dit kost enorm veel belastinggeld en kan uitstekend door de commerciële omroepen worden verzorgd.
– Verantwoording na afloop van alle programma’s: “Dit programma heeft u Euro …. belastinggeld gekost”. Verbieden belangenverstrengeling productiemaatschappijen en loondienstverband bij de publieke omroep zoals nu bij veel hot shot presentatoren helaas gebruikelijk is. Salarissen worden gemaximeerd op de Balkenende norm.
– Slechts twee publieke kanalen die meer gericht zijn op informatie, cultuur en documentaires en minder op verstrooiing en entertainment.
– Taalles op publieke omroep om integratie te bevorderen.
– Stoppen met politieke benoemingen in be